ADVOKATFIRMAN DELPHI
Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping
Delphi är en progressiv affärsjuridisk advokatbyrå med erkända specialister inom de flesta av affärsjuridikens områden. Vi är totalt cirka 210 medarbetare, varav ungefär 150 jurister.
Delphi deltar i klient- och branschstudien Årets Advokatbyrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra klienternas upplevelse av samarbetet och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Studien genomförs av analysföretaget Regi som här sammanfattar de extra positiva inslag som uppmätts för Delphi.
Byrån levererar en genomgående mycket hög nivå av klientnöjdhet där följande parametrar överstiger 9,0 på en tiogradig skala:
- Förståelse för klientens verksamhet och affär
- Lyhördhet
- Kvalitet i rådgivning och leverans
- Engagemang
"Hög kvalitet i den juridiska analysen. Har även tillfört kunskap för att förbättra våra interna processer och rutiner.”
”Har varit otroligt nöjd i all rådgivning och leveranser.”
Klienter om kvalitet i rådgivning och leverans
Utmärkande värden mot branschen:
Totalt har Delphi fem vinster och åtskilliga nomineringar i byråkategorin +200 mkr i Årets Advokatbyrå-utmärkelserna.
Delphi har också tilldelats kvalitetssymbolen Excellence In Client Relations för perioden 2015-2024. Symbolen baseras på mycket hög klientnöjdhet och att byrån i hög grad rekommenderas av sina klienter.
”Oerhört kunniga, tillmötesgående och kreativa. De känns som att de på riktigt är investerade i mig som klient.”
Klient om byråns utmärkande drag
Rekommendationsvärde – Net Promoter Score
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +76 Ett utmärkt värde som överstiger genomsnittet för kategorin.
Styrkor och utmärkande drag
När klienterna kommenterar vad som utmärker byrån nämns bland annat: Hög kompetens, tillgänglighet, specialistkompetens samt bra och personlig service.
Kommentarer ifrån klienter om vad som utmärker byrån.
Kompetens, snabbhet, förståelse för vår verksamhet, snabba att sätta sig in i olika saker, bred kunskap inhouse med många jurister.
Lätta att få kontakt med, svarar snabbt, har bred kunskap och kopplar in ytterligare kompetenser vid behov. Dessutom är de personer vi har mest kontakt med väldigt trevliga.
De besitter såväl djup kunskap kring de områden vi behöver stöttning kring som förståelse om oss som kund.
Snabb leverans, service minded och mycket kompetenta.
Resultaten från klientstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för Delphi. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.