Agenda Advokatbyrå
Uppsala
Stora nog att leverera, tillräckligt små för att vara personliga.
Agenda deltar i klient- och branschstudien Årets Advokatbyrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra klienternas upplevelse av samarbetet och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Studien genomförs av analysföretaget Regi som här sammanfattar de extra positiva inslag som uppmätts för Agenda.
Byrån levererar en mycket hög nivå av klientnöjdhet där följande parametrar ligger på 9,0 eller ännu högre på en tiogradig skala:
- Lyhördhet
- Engagemang
- Kvalitet i rådgivning och leverans
- Förståelse – klientens verksamhet/affär
- Affärsnytta
- Partnerskap
- Kunskap – klientens bransch/marknad
- Projektledning
”Vi har kommit i mål med bra resultat och med hög kvalitet i samtliga ärenden.”
”Min erfarenhet är att vi får den vägledning som är den rätta. Både om det är enligt eller i vissa fall mot vår egen uppfattning. Vi får tydlig vägledning.”
KLIENTER OM RÅDGIVNING OCH LEVERANS
Utmärkande värden mot branschen:
Byrån får bättre betyg än genomsnittet i branschen i 11 av 13 uppmätta parametrar inom klientupplevelse.
”Mycket flexibel och tillmötesgående i arbetet. De hjälper oss att lösa våra frågeställningar och situationer snarare än att bara utföra en tjänst.”
KLIENT OM BYRÅNS UTMÄRKANDE DRAG
Rekommendationsvärde – Net promoter Score
Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +98. Ett utmärkt värde som är ett av branschens högsta.
Styrkor och utmärkande drag
När klienterna kommenterar vad som utmärker byrån nämns bland annat: Hög tillgänglighet, bra service och hög kompetens.
Kommentarer ifrån klienter om vad som utmärker byrån:
Hög kvalitet, hög kompetens och gott kundbemötande.
Snabb. Personlig. Lösningsinriktad. God koll på sin kompetens.
De utmärker sig genom att vara flexibla, går alltid att nå någon som har koll i mitt ärende oavsett tid på dygnet samt väldigt lyhörda över vad man som kund vill uppnå.
Engagerade, snabba att återkoppla, bra bredd i kunskap hos olika specialister.
Resultaten från klientstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för Agenda. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.