Agenda deltar i klient- och branschstudien Årets Advokatbyrå. Studiens syfte är att kvalitetssäkra klienternas upplevelse av samarbetet och vinna ökad förståelse för deras önskemål i fortsatt samarbete. Studien genomförs av analysföretaget Regi som här sammanfattar de extra positiva inslag som uppmätts för Agenda.

8,95 / 10

Byrån levererar en mycket hög nivå av klientnöjdhet där följande parametrar ligger på 9,0 eller ännu högre på en tiogradig skala:

  • Lyhördhet
  • Engagemang
  • Kvalitet i rådgivning och leverans
  • Förståelse – klientens verksamhet/affär
  • Affärsnytta
  • Partnerskap
  • Kunskap – klientens bransch/marknad
  • Projektledning

”Vi har kommit i mål med bra resultat och med hög kvalitet i samtliga ärenden.”

”Min erfarenhet är att vi får den vägledning som är den rätta. Både om det är enligt eller i vissa fall mot vår egen uppfattning. Vi får tydlig vägledning.”

KLIENTER OM RÅDGIVNING OCH LEVERANS

Utmärkande värden mot branschen:

Byrån får bättre betyg än genomsnittet i branschen i 11 av 13 uppmätta parametrar inom klientupplevelse.

”Mycket flexibel och tillmötesgående i arbetet. De hjälper oss att lösa våra frågeställningar och situationer snarare än att bara utföra en tjänst.”

KLIENT OM BYRÅNS UTMÄRKANDE DRAG

Rekommendationsvärde – Net promoter Score

NPS: +94

Enligt den vedertagna NPS-modellen har byrån ett rekommendationsvärde på +98. Ett utmärkt värde som är ett av branschens högsta.

Styrkor och utmärkande drag

När klienterna kommenterar vad som utmärker byrån nämns bland annat: Hög tillgänglighet, bra service och hög kompetens.

Kommentarer ifrån klienter om vad som utmärker byrån:

Hög kvalitet, hög kompetens och gott kundbemötande.

Snabb. Personlig. Lösningsinriktad. God koll på sin kompetens.

De utmärker sig genom att vara flexibla, går alltid att nå någon som har koll i mitt ärende oavsett tid på dygnet samt väldigt lyhörda över vad man som kund vill uppnå.

Engagerade, snabba att återkoppla, bra bredd i kunskap hos olika specialister.

Resultaten från klientstudien har sammanställts, analyserats och presenterats för Agenda. Byrån deltar återkommande i studien eftersom mätning och efterföljande förbättringsarbete ses som en kontinuerlig process.